Het vervolg!!!! Op naar oktober 2018

24 november 2017

Hallo Allemaal,

Inderdaad nu het vervolg!! De brochure is klaar en ook met de Pastor in Ghana gedeeld,  Morgen wordt door ons de eerste € 250 overgemaakt voor water voedsel end.( Ook € 50 aan Mary  de oprichtster van het weeshuis voor medicijnen)

In de tekst van de onderstaande brochure zien jullie de volgorde van behoefte.

Wij gaan in oktober 2018 terug om te kijken hoe alles dan gaat en wat er bereikt is. Door de Pastor worden wij op de hoogte gehouden.

Hier gaan wij mensen enthousiast maken om mee tegaan mee tewerken en mee tedelen!! We houden jullie volledig via de blog op de hoogte!

Veel leesplezier met het onderstaande stukje proza haha

Hele fijne Sinterklaas en hoop veel van iedereen te horen!!

Liefs

Roel en Dorette

MARCOFF SCHOOL en WEESHUIS PROJECT GHANA

MARCOFF FOUNDATION

Het betreft de school en het weeshuis in Nsutam Ghana.

Ik ben er werkzaam geweest van 14 oktober t/m 03 november 2017

The foundation ( lees weeshuis en school ) is opgericht door Mary Badjo Coffie. Door haar gezondheid is zij niet meer in staat de school en het weeshuis te leiden. Het dagelijks bestuur en leiding valt nu rechtstreeks onder de heer “Pastor”Kofi Adomako.

Met hem heb ik dagelijks gesprekken gevoerd om zijn filosofie en inzichten te doorgronden. Hij wil compleet ” self supporting” worden. Dit door de palmnoot olie factory en het aanwezige landgoed ( kokosnoten,cacao,mais) rendabel maken.

Vanuit Nederland willen wij een structurele bijdrage leveren aan de Pastor .

Dit bestaat uit de volgende onderdelen:

• -Medicijnen voor Mary Badjo Coffie
  • -Drinkwater en voedsel voor de ong. 40 kinderen in het weeshuis.
  • -Kleding voor de kinderen in het weeshuis.
  • -Het rendabel maken van de palmolie fabriek en de tuin.
  • (zorgdragen dat arbeiders tijdens de zaai en oogstmomenten     kunnen worden betaald.)
  • -Meer leraren ( kwaliteit en kwantiteit)
  • -Het bouwen van toiletten

Dit aangegeven in de tijdslijn November 2017 t/m November 2018

Medio oktober 2018 gaan Dorette en ik weer terug naar Ghana om  te kijken wat er bereikt is en te zien wat er nog moet gebeuren.

Doel nu is het bovenstaande handen en voeten te geven door maandelijks een bijdrage te leveren waarvan de Pastor in volgorde van behoefte gebruik  kan maken.

Hierbij een oproep aan iedereen!!!!!!

Kom met ideetjes, opmerkingen,aanbevelingen!!!

Emailadres: [email protected]

Blog: franciscus276.reislogger.nl

Het speciaal door ons geopende bankrekeningnummer is:

NL63INGB0661738124 tnv DFW Vermeulen/CR Rijnsburger

Vermeld naam en emailadres!

Wij hebben rechtstreeks contact met de Pastor. Er zitten geen overheden en stichtingen tussen. We willen klein beginnen in een transparante omgeving.

Dorette Vermeulen en Roel Rijnsburger

1. Leny:
    24 november 2017
    Fantastisch Roel om het weeshuis op zo'n manier te helpen en te steunen.Hopelijk gsat het allemaal lukken om daar alled te realiseren.ik ga zeker een donatie doen.Op deze manier komt het geld goed terecht.
  2. Ma en Pa Rijnsburger:
    25 november 2017
    Roel en Dorette,
    Goed plan.Houdt instanties buiten de deur. Die kosten
    alleen maar geld. klein beginnen is juist goed.
    wij steunen je. God bless you
  3. Margreet Mol:
    25 november 2017
    Hallo Roel en Dorette.

Wat een geweldig initiatief! Een jaar lijkt ver weg maar het gaat sneller dan je denkt en nog mooier, in een jaar kan je heel veel doen! En wij willen jullie hier heel graag bij steunen.